Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bstrom
Hej.
Har en fråga till allt kunnigt folk här.Har varit&besiktat bilen men fick nedslag på handbromsen!Har bytt alla grejor till den vires,skivor&belägg men har fort farande ingen eller obefintlig handbroms verkan.Verkar inte spela nån roll hur mycket jag spänner så blir det ingen skillnad....Så nu behöver jag verkligen råd&tips vad det kan vara för fel & vad jag kan göra åt det.
Verkligen tacksam för hjälp Roger
Användarvisningsbild
av milktrucker
du menar alltså parkeringsbroms?
handbroms är ett hjälpmedel som finns i några enstaka handikappanpassade bilar.

lämna in bilen på verkstad, de grejar det på en kort stund.
av volvofantast
bstrom skrev:Hej.
Har en fråga till allt kunnigt folk här.Har varit&besiktat bilen men fick nedslag på handbromsen!Har bytt alla grejor till den vires,skivor&belägg men har fort farande ingen eller obefintlig handbroms verkan.Verkar inte spela nån roll hur mycket jag spänner så blir det ingen skillnad....Så nu behöver jag verkligen råd&tips vad det kan vara för fel & vad jag kan göra åt det.
Verkligen tacksam för hjälp Roger
Köpte du volvo orginal handbrommsbackar?
av bstrom
Nej.Ej skivor&belägg från biltema.Brembo skivor&ferado belägg.Men jag tycker det verkar vara en väldigt dålig konstruktion.Har pratat med en del idag som skruvar mycket volvo&det verkar vara mycket problem med park bromsen på nyare volvo bilar.Har fått lite tips på hur man bygger om den.Men tänkte försöka slippa det.
Användarvisningsbild
av Perc
Handbromsmekanismen på Volvo är skräp, men det hjälper ju inte direkt heller att vissa eftermarknadsbackar har dålig passform.

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]

Annars finns reservdel att köpa: https://yo[…]

Elpriset

En sol som sken från klarblå himmel! S[…]