Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jennyn
Min bil har gått över 30 000 mil och fungerat alldeles utmärkt tills för någon vecka sedan. Först dog den vid körning, allt slutade fungera och jag fick fint ställa mig på vägrenen. Batteriet som var ifrån 200 f.kr byttes och man trodde problemet var löst. Nu har svinet till bil börjat krångla igen!

Vissa dagar går den klockrent. Men häromdagen dog den på motorvägen igen. Försökte starta, vilket gick men väldigt ryckig tomgång för att sedan stendö. Försökte igen, samma visa säkert 10 gånger. Blev så förbannad så jag valde att vänta i en evighet. Testade igen, bilen startade med jämn tomgång och jag kunde köra hem utan problem.

Idag fungerade den återigen fint. Åkte en sväng, stängde av för att gå en promenad med djuren. Återkommer och bilen startar för att rycka och direkt dö. Försökte otaliga gånger men till slut ryckte den inte ens igång. Den förler tugga på men startar inte! Efter en stund står det fint "Motorprestanda nedsatt".

Så nu står biljäveln mitt i skogen och jag hoppas någon eldar upp skräpet. Jag har tidigare trott att det kunde vara bränslepumpen men har hört att om den är trasig så borde bilen inte fungera alls?

Har ni några smarta idéer innan jag skickar den till helvetet?
spjäll är vanligt förekommande fel.
prova att koppla bort spjället för att se om bilen startar

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]