Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 turbo bensinare och en crashad V70 med 163hk D5 motor.!
Är det svárt att byta motorn fràn bensin till diesel motorn? Jag har ju alla komponenterna fràn den diesel bilen!
Jag behöver nämligen en mer ekonomisk bil!
Hur pass kraschad är dieselbilen? Är det inte en bättre idé att laga krockskadorna på dieselbilen än att krångla med kabelhärvor, mjukvaror och registreringsbesiktning mm...? Sälja bensinaren och skaffa en donatorbil istället.
Det största kostnaden blir väl ändå att muta någon så att den går genom besiktningen med fel motor för fel drivmedel. Eller hur tänkte du lösa den detaljen?
llesrof skrev:Det största kostnaden blir väl ändå att muta någon så att den går genom besiktningen med fel motor för fel drivmedel. Eller hur tänkte du lösa den detaljen?
Räcker det inte med att pilla bort motor emblemet på bakluckan :lol:
Gotlandsbästa skrev:
llesrof skrev:Det största kostnaden blir väl ändå att muta någon så att den går genom besiktningen med fel motor för fel drivmedel. Eller hur tänkte du lösa den detaljen?
Räcker det inte med att pilla bort motor emblemet på bakluckan :lol:
Tänk på att Jag bor på GranCanaria.
1. Det finns väldigt lite V70 här
2, Besikting No Problema....
självklart kan du byta motor, men då måste du även byta växellådan och den kräver andra drivaxlar som i sin tur kräver......ja du förstår, de blir till att byta i princip hela framvagnen....

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]