Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej nu har de blivit nå helvette med min bil avgaserna luktar krut/smällare har gjort de ett tag nu provade å bränna ur den ordentligt (köra som fan) de hjälpte inte luktar ännu krut/smällare. någon som har nå ider? bilen har gått ca 17k mil.
Senast redigerad av 1 TomasB, redigerad totalt 0 gånger.
av rid54
Ryker det om bilens avgasrör? Drar motorn olja eller kylvätska? Har du fått nedslag vid besiktning?
Luktfenomen har att göra med vad som förbränns i motorn. Normalt bränsle (bensin?) ger oftast inte mycket lukt, men det kunde förekomma förr, att det dök upp bensin med lite svavel i och det kunde ge rätt speciella luktfenomen. Särskilt om man drog på lite. Vid ordentliga pådrag bildas en del kväveoxider, vissa av dem luktar påtagligt. Om du inte tankar fulbensin från Ryssland eller häller nåt annat mystiskt i tanken och om din motor inte drar olja eller kylvätska, så tror jag inte du behöver vara sömnlös för detta fenomen.

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]