Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av neeko
Jag köpte för en tid sedan allt jag behövde för att koppla in min bärbara dator till OBD II uttaget i min s60, för att bland annat kunna se felkoder och annan kul info.
Jag förstod ganska snabbt att jag var tvungen att köpa ett bra program till detta då gratis programmen suger och är väldigt begränsade. Och piratkopior på dessa program cirkulerar ju inte så mycket på nätet.

Tänkte höra om någon kan rekommendera något bra program som jag kan investera i där man kan göra det mesta som att kunna se och radera felkoder på många olika bilar osv. Det finns ju ganska många betalprogram men man vet ju inte vilket man ska välja. är lite inte på Proscan 5,0 då man kan se effektkurvor och sånt kul. men det kostar ju och så verkar det bökigt att beställa. sen ska det ju vara lätt att jobba med ockås =P

om någon vet vart man kan få tag på bra gratis program eller piratkopior så är ni välkomna att skriva personligen till mig.
av S60AWD2.5T
Och din OBDII klarar CAN-bus?

Digimoto är ju ett prog.
av neeko
ELM 327 heter den.

http://www.24.se/default.aspx

jag har förstått det som att den stödjer dom flesta program.

Vill som sagt ha ett program som klarar dom flesta bilmärken och modeller. och där man kan göra så mycket som möjligt ;P
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]