Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JACKson
sicken tur....

sitter i samma sitts som du gjorde. Det är andra gången min xc90 var på reparation. Elfel , batteriet helt tömd. Bilen har varit borta 1 vecka vid båda tillfällen.

Nu är jag snarare mer vansining än jag brukar vara. Killen jag pratade med sa "men ni har ju dvd spelare i bilen"!

Denna monterades i tak direkt vid köpet och vår fabriksnya volvo och används av barnen när vi åker på semester endast(sommaren).

Bilen har dött ca 20-30ggr under ca 18mån i olika väderlag, ibland efter att ha stått utanför kontoret i bara 2 timmar osv.

Deras lösning var att slänga in ett kraftigare batteri, men detta låter som förskjutning av problemet snarare tycker jag. DVD är det enda som är extra i bilen (bilia monterat vid köp alltså) , ingen nav system eller något annat.

Vad gör man? har missat både flyg , barnhämtning mm pga att bilen är ej tillförlitlig. Vi betalade ca 500k för denna och det känns lite surt.
Har inte hämtat ut den än , kontaktade deras PR kille på Bilia för att se vad de säger.
Användarvisningsbild
av CarMan
JACKson skrev:sicken tur....

sitter i samma sitts som du gjorde. Det är andra gången min xc90 var på reparation. Elfel , batteriet helt tömd. Bilen har varit borta 1 vecka vid båda tillfällen.

Nu är jag snarare mer vansining än jag brukar vara. Killen jag pratade med sa "men ni har ju dvd spelare i bilen"!

Denna monterades i tak direkt vid köpet och vår fabriksnya volvo och används av barnen när vi åker på semester endast(sommaren).

Bilen har dött ca 20-30ggr under ca 18mån i olika väderlag, ibland efter att ha stått utanför kontoret i bara 2 timmar osv.

Deras lösning var att slänga in ett kraftigare batteri, men detta låter som förskjutning av problemet snarare tycker jag. DVD är det enda som är extra i bilen (bilia monterat vid köp alltså) , ingen nav system eller något annat.

Vad gör man? har missat både flyg , barnhämtning mm pga att bilen är ej tillförlitlig. Vi betalade ca 500k för denna och det känns lite surt.
Har inte hämtat ut den än , kontaktade deras PR kille på Bilia för att se vad de säger.
ta det i en ny tråd, så blir det lättare att hålla isär allt.
jag väljer att komentera i den nya trpden
Användarvisningsbild
av Larre
Uffe_74 skrev:Denna gång går larmet på godtyckligt
Har du lagt till "Nivåsensor" till larmet när du köpte bilen?
av uffeason
JACKson skrev:sicken tur....

Detta påminner mig om min XC90 som nu för övrigt skall bytas bort emot en ny.
Min RSE med skärm i taket visade sig ha någon form av fel som gjorde att skärmen gled upp snyggt och prudligt på sin plats men skärmen fortsatte och lysa!!! Gissa om batteriet dog snabbt. Hade bilen på 4-5 besök hos verkstad tills en kväll då jag såg att mitt punkten på taket inte hade dagg utan dessutom var varm av värmen som skärmen alstrade.
Efter byte av huvudenhet och skärm har bilen inte dragit ut batteriet. lycka till!
Mitt bilbyte till en ny XC90 -07 är för övrigt mitt sätt att hoppas att barnproblemen är borta. Har tröttnat på att ideligen fara fram o tillbaka till verkstad. Den stora oljeförbrukningen på min D5a fick migf att tröttna. Efter förhandling med Volvo så blev det en bra bytesaffär till en ny likadan. Bortsett från alla bekymmer så har jag aldrig haft en trevligare bil.
Detektivarbete

Hej Jag har en XC70 2002 med en B5244T3 motor. Och[…]

Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]