Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aousio
Hej!

Jag köpte ett fint exemplar "trodde jag" Volvo XC70 AWD D5 -07 för snart 3 månader sen. Bilen har relativt gått lite för sin ålder 12600 mil. Endast servad på Volvo!
Bilen handlades på Skobes i Motala med MRF garanti. Provkörde bilen flera gånger och tyckte bilen gav bra intryck.
Sedan dess uppkom följande fel:

Spolarpumpen till strålkastarna gav upp
Handtaget till backluckan slutade fungera och kärvade hela tiden
Listen till bakre fångaren lossnade
Missljud från bakvagnen började komma nu
Skyddslist på underredet hängde ner (täcker bromsslangar) trots att jag bara kört på asfalterade vägar
Värmeslingor till bakrutan gav upp

Jag har i princip barra ägt BMW tidigare och anledningen till bytet var dels Volvo ngt billigare och dels ville ha fyrhjulsdrift, ngt bättre markfrigång men ändå inte SUV.

Jag är tyvärr besviken på Volvo. Jag säger absolut inte att BMW felfria, men så här många fel på så kort tid har jag inte varit med om en bil som ändå gått genom tester före försäljning.

Med vänlig hälsning
Användarvisningsbild
av greeeken
Låter som ett måndags exemplar.
Precis som du säger så behöver andra märken inte vara bättre. Har äg bmw ja med. Men de aldrig kul med massa fel på en "ny" bil.
Antar att du har garanti så de är väl bara åka tillbaka?
av aousio
De på skobes har varit proffsiga och direkt bokat tider och hjälpt mig med att åtgärda problemen. Så det är inte det.
Trist nog. Fjärde gången in på verkstad inom knappt 2 månader!!
Användarvisningsbild
av greeeken
aousio skrev:De på skobes har varit proffsiga och direkt bokat tider och hjälpt mig med att åtgärda problemen. Så det är inte det.
Trist nog. Fjärde gången in på verkstad inom knappt 2 månader!!
Jag förstår hur du kan känna dig. Jag känner till Skobes jag med så jag håller med dig där.
Men har nog aldrig last alla dessa fel samtidigt på en Volvo måste ja säga
av roarrr
Undrar om det är något med 07:orna, min svåger har en, som har låg km, men ändå, har alla fyra fjädrar knäckts, på mindre än ett år...
av aousio
ja du, fjäder vä bak byttes tydligen förra året såg jag i historiken. Man kan undra vad det är med dessa bilar. Jag måste säga att det är "för min del" en otrevlig erfarenhet. Vet inte om jag vågar köpa en Volvo igen. Det verkar som att Volvo 740-tiden är förbi. (anledningen till att Volvo 740 höll bättre var det kanske att den inte hade mkt mera annat än motor, växellåda, och bromsar)

Just nu saknar jag BMW :cry:
Däckdimension Volvo v90 2025

Hårdvaran (annan kamera) är ny på[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåli[…]

Lastat lite ved i den, några dagars fö[…]

Volvo V70 I motorlampa

Har du raderat felkoden? Annars kan det ta evighet[…]