Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har länge hört från många motorvänner att v70n:s automatlådor går alltid sönder vid 30 tusen mil, gör ni många kick downer så motorn växlar till det röda på varvtalet ibland? frågan är om dom håller om man gör så ibland/ofta? har en v70 turbo o e alltid kul o gasa :roll:
Ett bra tips är att byta automatlåde oljan under bilens livslängd, jag bytte oljan på min vid 17800mil. Nog för att jag inte har en V70 men rent genrellet så känns det som att ett oljebyte kan förlänga lådan väldigt mycket.
Min bil har gått 36k mil och har inga problem med lådan..än. :lol: Tidigare ägare bytte olja förra året sa han, men jag litar aldrig på folk när det kommer till bilköp så ska byta oljan själv när det börjar bli lite varmare.
Konstigt resonemang. Man kan säkert få "grejor att trilla ner" då man byter motorolja också, så det blir motorhaveri. Samma som med typ alla andra service- och reparationsjobb på en bil.

Jag hade tre volvo med automatlåda och aldrig några problem.
shez skrev:ett tips gör de på volvo elr nått har en som bytte så trilla några slaks grejer ner i lådan som gjorde att den pajja helt så ja törs fan inte det själv i vilket fall

Det blir så när man släpper fäst bulten till bromsbandet för 3dje växeln och det är väl det jag tror du menar

Gör inget du inte vet hur man skall göra blir för dyrt att bara prova

//Gooose
17800 mil (100000 miles) pa min automatlada nar jag kopte bilen. Jag plockade upp 14 quarts (drygt 13 liter) Toyota Type IV olja och skoljde ut automaten.

Inga problem hittills men jag hoppas att jag har unvikit problem iom att jag skoljde ut den.

Några saker sticker ut, felkod ECM-2900 och […]

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]