Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej nä en v70 N och dom säger dom att man inte kan laga eftersom som dom inte går att öppna men en vass kniv o lite tålamod så går det
Som sagt jag lödde på 3 lödningar som man såg va glapp sedan va felet borta :D Dom kommer inte in med datan om det inte är riktig kontakt med abs boxen :D
Det är nog ingen skillnad på en XC 90 ska jag tro
//Pelle
pilotto2 skrev:Hej nä en v70 N och dom säger dom att man inte kan laga eftersom som dom inte går att öppna men en vass kniv o lite tålamod så går det
Som sagt jag lödde på 3 lödningar som man såg va glapp sedan va felet borta :D Dom kommer inte in med datan om det inte är riktig kontakt med abs boxen :D
//Pelle

Okej:) Går de att köra hem bilen från verkstaden utan abs box månntro?
Danielll88 skrev:
pilotto2 skrev:Hej nä en v70 N och dom säger dom att man inte kan laga eftersom som dom inte går att öppna men en vass kniv o lite tålamod så går det
//Pelle

Ja jag körde min kiruna-sollefteå (80 mil ) utan abs så för min del gick det ypperligt :D
//Pelle
pilotto2 skrev:
Danielll88 skrev:
//Pelle

Ja jag körde min kiruna-sollefteå (80 mil ) utan abs så för min del gick det ypperligt :D
//Pelle

Nu har volvo konstaterat att det är styrenheten till AWD:n som är trasig. Den slår tydligen ut resten av styrenheterna så att nätverksfelet uppstår, därmed alla felmeddelanden.

Nån som har lagat sin DEM med lyckat resultat? Volvo vill ha 17000kr för hela kalaset....... :cry:
Trist läge. Jag tror att man kan utgå ifrån att de som kommersiellt lagar styrenheter är måna om sitt ryckte.
Jag tycker inte att du skall vara orolig.

Alternativet är väl skroten och det är inte säkert att tillförlitligheten för ett beg. styrdon är högre än för ett repat.

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]