Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

min bil skriker åt bara ******* när jag bromsar, kommer från framhjulen och efter byte till helt nya skivor och belägg.
har hittils inte stött på någon som kan säga vad felet är. Har testat med att byta skrikplattor, smörja, slipa ner belägg etc. Inget har hjälpt. Vet minst 2 polare som har samma problem. Skrikljud är alltså inte ovanligt
Jag vet att min beskrivning av problemet inte är så utförlig.

När man lyfter upp bilen så går det att snurra framhjulet men det går lite trögt, precis som något som håller emot.

Kan ju vara slitna belägg som någon skrev men jag fick faktiskt bra på bromsarna senast jag besiktigade bilen. Någon här säger att det är vanligt men jag har även fått höra det på andra håll men sen säger andra att det bör
fixas så snabbt som möjligt. Kanske blir till att kolla upp det så fort jag kan. Hoppas det inte kostar skjortan bara.
Vanligt eller inte med skrikande bromsar men när ett hjul går trögt/tungt så är det nåt annat än slitna belägg.
Du lär inte får det att rulla lättare med nya belägg eftersom det med stor sannolikhet är oket som kärvar.
Om det hjälper att motionera/smörja upp det får nån testa åt dej,går inte att lösa med spekulationer här.

Några saker sticker ut, felkod ECM-2900 och […]

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]