Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo70t5n
Hej har en V70 t5 -05 , den beter sig så att om man kör, i vilken hastighet spelar ingen roll som man kör , om man bromsar in , oavsett lätt eller hårt , så kränger bilen snett till höger och ratten går lite lätt till vänster . I övrigt går bilen spikrakt ? Tips!??
av Volvo70t5n
Ja de känns så iaf , alltså det är inte den känslan som när bromsen tar bättre på ena sidan utan själva karossen vrider sig o så går ratten lite åt andra hållet bara ja trycker på bromspedalen , skivorna och beläggen ser ut som att allt tar o tar jämt iaf , oken fram är renoverade på firma så dom bör ju va bra .. Med vänlig hälsning,.
Användarvisningsbild
av A80TD
Kolla på tredje sidan i den andra länken jag postade. Där är en bild på den dåliga bussningen som fick bilen att dra sådär snett som du beskriver.
av Volvo70t5n
Hej tack för tipsen ! De var banne mig en bussning i länkarmen , vänster sida bakre bussningar helt slut , de konstiga är att jag gjort 4 hjulsinstälning plu att mekaniker har kollat och sedan sagt att de ej va nån bussning....

Bilia kvitto och artikelnummer

Hur mår ni???

Starkt att dela med dig om cancern Håkan, ho[…]

Det sitter totalt åtta plasthakar som l&arin[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Den gamla rutan sattes i tillfälligt i vä[…]