Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perc skrev:Fyra år gammal tråd...
Trevligt att någon bumpar min gamla tråd. Det blev aldrig någon fd Taxi för min del. Fick tag i en 98 v70 T5 som jag har kvar än idag. Kört 6000mil med den och den tickar o går som en klocka. Idag står mätaren på 26000mil. Det ända jag bytt är bromsbackar bak och en rostig stötdömparsköld, plus att jag fick såga upp boxen till abs:en o löda om lite. Det får man anse som billig i drift. Den är lite slitnare nu mot vad den var när jag köpte den 2009. Ac:n funkar inte och dörrstoppet har käckt sönder plåten i A-stolpen. Men annars går den fint.

Jag är faktiskt inne på en gammel Taxi igen. Jag vill inte ha någon fin bil då jag kör runt i arbetskläder och har massa skit i bilen hela tiden. Är inne på taxitänket igen. Nu är dom jävligt billiga dom gamle D5orna, och risiga med för den delen.
Är det någon som har kvar sina gamla taxibilar idag?
Kleppan skrev:
Perc skrev:Fyra år gammal tråd...
Trevligt att någon bumpar min gamla tråd. Det blev aldrig någon fd Taxi för min del. Fick tag i en 98 v70 T5 som jag har kvar än idag. Kört 6000mil med den och den tickar o går som en klocka. Idag står mätaren på 26000mil. Det ända jag bytt är bromsbackar bak och en rostig stötdömparsköld, plus att jag fick såga upp boxen till abs:en o löda om lite. Det får man anse som billig i drift. Den är lite slitnare nu mot vad den var när jag köpte den 2009. Ac:n funkar inte och dörrstoppet har käckt sönder plåten i A-stolpen. Men annars går den fint.

Jag är faktiskt inne på en gammel Taxi igen. Jag vill inte ha någon fin bil då jag kör runt i arbetskläder och har massa skit i bilen hela tiden. Är inne på taxitänket igen. Nu är dom jävligt billiga dom gamle D5orna, och risiga med för den delen.
Är det någon som har kvar sina gamla taxibilar idag?

Försök hitta en från landsbygden. Tex Gotlandsbil eller Norrland, inget salt på Gotland & sällan i Norrland. Akta dig för att köpa av dem stora bolagen i storstäderna. Har en XC70 my06 med D5 på 185. Har nu precis blivit inkörd med sina 27500. Fick framvagnen renoverad i vintras men annars inga problem, dock ingen gammal taxi. Men hur nöjd som helst! :-)-)
av umekille
Ger det en ekonomisk bil?
Min 745/91 har med inköp och
så kostat mej runt 20tusen och
jag har ägt den snart i 10år och
den rullar än många problemfria mil
innan den är slut som bil.
:?: :?: :?: :?: Lite svårt att förstå vad du menar med ditt inlägg. :!:
Då förstår jag. Du rekommenderar att man skall köpa exempelvis en 940 som gått som taxi. :D
umekille skrev:Ger det en ekonomisk bil?
Min 745/91 har med inköp och
så kostat mej runt 20tusen och
jag har ägt den snart i 10år och
den rullar än många problemfria mil
innan den är slut som bil.
Om man vill sköta all service och reparationer själv kan en 90-tals bil vara ekonomisk, ja.
Sant men hur krocksäker är en gammal 745 jämfört med en modern v70
Hur bra komfort är där i en gammal 745 jämfört med en modern v70
Och hur slö är inte en 745 jämfört med en modernare diesel
Ja listan kan göras lång
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]