Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maca
Hej,

Är det någon som vet artikel nummer / benämning / modell på stödlagret till drivaxeln (höger) på Volvo V70 2002 (tillverkad 2001) 2.4 170hk

Mitt har börjat ge ifrån sig missljud då och då , Volvo vägrar sälja lagret löst men då jag har tillgång till rätt utrustning för att byta det själv så ser jag
ingen vits med att byta hela axeln då den för övrigt är i mycket bra skick (ser ut som ny), har haft ut den och tittat och smort lagret vilket gjorde det lite bättre men känner att jag vill byta på sikt.

Tack på förhand,
Mattias
av maca
Ingen som vet vad detta är för ett lager? Måste ju gå att köpa löst från någon tillverkare istället för att byta hela axeln. Om inte lagret är låst till Volvo förstås men men.
av maca
Hej,

tack för tippsen, jag har testat att googla och redan tittat på den sidan. Dom verkar ha lagret där för hela 9USD men dom svarar inte på mina förfrågningar och bilden på deras sidan är inte tillräckligt detaljerad så att jag kan uttyda beteckningen på lagret.

Hoppas slippa plocka av lagret för att kolla vilket det skall vara, får ta en vända till med google.

Mattias
av mbc
maca skrev:Hej,

tack för tippsen, jag har testat att googla och redan tittat på den sidan. Dom verkar ha lagret där för hela 9USD men dom svarar inte på mina förfrågningar och bilden på deras sidan är inte tillräckligt detaljerad så att jag kan uttyda beteckningen på lagret.

Hoppas slippa plocka av lagret för att kolla vilket det skall vara, får ta en vända till med google.

Mattias
Står ju mått i länken du hänvisar till...
Kollar i min skf bok och får fram 6007 och man vill ha tätning på det så skf artnr är
6007-2RS1
Förutsatt att måtten stämmer i länken.
Ett vanligt spårkullager med tätning på bägge sidor köpes på momentum, lantmännen eller liknande.
av maca
stort tack, jag har inte tillgång till en SKF katalog, sökte lite på nätet och hittade en online version på engelska som inte var helt lättnavigerad :-)

då skall jag genast ombesörja inköp av ett dito lager och byta :-)

Hälsningar
Mattias

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]