Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Snarare TVÅ. :)

En V70 T5 från -05 kostar ca 220 000 till 260 000.
En V70 R från -05 kostar ca 350 000 till 400 000.

Siffrorna är uppskatningar. Data från blocket.se
Användarvisningsbild
av samcan
Oooiiiii blir väldigt mkt o jobba för mig då :) hehe . Brukar inte köra som en galning då heller, men gillar bilar med kraft i, när man ska köra om eller köra på en kroatiensemmester så är det väldigt trevligt när man kör i superupförsbackar och känner att bilen hänger med och inte är trött.
av Moody
Angående diskussionen om placering av bilbarnstol

Citerar Mikael Schultz i ViBilägare nr 12/2006:
"En bakåtvänd barnstol på passagerarplatsen fram är den bästa platsen i bilen för små barn. Det är svenska trafiksäkerhetsforskare eniga om. Kravet är att det inte får finnas någon krockkudde där, eller att den kan stängas av på ett betryggande sätt. Annars blir platsen istället den absolut farligaste i bilen."
haxpet skrev:Hej

På min -05:a så kan jag koppla ur kudden med hjälp av startnyckeln. Kan jag lita på det?

Idag så har vi barnstolen bak enbart för att jag inte litar på att kudden inte ska lösas ut.
I samma tidning som jag citerar ur ovan finns en artikel som berättar att en programmeringsmiss hos Toyota har gjort att den med nyckel urkopplade passagerarkudden inte alls var urkopplad trots att lampan "Airbag off" lyste. Felet berör 196000 bilar av modell Toyota Corolla Verso, och det dröjde 2 år innan felet upptäcktes och man kunde börja återkalla bilarna från intet ont anande föräldrar som i vissa fall alltså åkte omkring med en apterad sprängladdning bakom barnets huvud.

Toyota anses ha en en ganska hög kvalitetskontroll men eftersom detta kunde inträffa till och med hos dem tolkar iaf jag det som att detta mycket väl kan inträffa även hos andra bilmärken.
av haxpet
Just därför har jag min ängel i baksätet. Finns det en airbag fram så har jag barnet bak, oavsätt om den går att koppla ur eller ej. Om den skulle monteras bort så skulle jag sätta barnet fram.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]