Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Ser att det är en AUX-anslutning i min nya bil, som väl kallas melbus. Har läst de flesta trådar om I-pod osv och har inte riktigt förstått. Kan jag inte ansluta min MP3-spelare i den AUX-asnltutningen och spela upp låter i stereon? Om jahg nörjer mig med att inte kunna ladda den, eller ratta låtar via rattknappar så borde väl det gå? Eller? Måste jag köpa ngn slags adapter?

Vore kul om ngn vill reda ut begreppen lite, det står nästan ingenting om detta på Volvos hemsida heller.
Användarvisningsbild
av CarMan
på din bil kan du enkelt koppla in en Mp3 spelare eller lknande i ditt AUX utag. bara tuta o köra.
detta finns numera på bilarna.
men dom som har äldre bilar har inte denna & kan inte eftermontera den heller.
det dom då kan göra är att köpa Ipod adaptern, den lurar stereon att det sitter en cd växlare i bilen & via den ingången kan dom köra sin Ipod
Användarvisningsbild
av elmuppo
lirsa skrev:Ser att det är en AUX-anslutning i min nya bil, som väl kallas melbus. Har läst de flesta trådar om I-pod osv och har inte riktigt förstått. Kan jag inte ansluta min MP3-spelare i den AUX-asnltutningen och spela upp låter i stereon? Om jahg nörjer mig med att inte kunna ladda den, eller ratta låtar via rattknappar så borde väl det gå? Eller? Måste jag köpa ngn slags adapter?

Vore kul om ngn vill reda ut begreppen lite, det står nästan ingenting om detta på Volvos hemsida heller.
Melbus är ett protokoll som stereon använder för att prata med tex CDVäxlare eller tv mottagaren.

//Branx
av lirsa
Aha :). Fan vad gött....

Tyckte det kändes löite tråkigt att överge 805:an som jag hade i min gamla bil till förmån för nuvarande 605 high prefomance. Så då går det att styra en MP3-spelare med rattknapparna då? Eller ännu bättre; finns det ett vettig beskrivning på 605 någonstans? I intsruktionsboken står det inte så mycket trots allt....

Tackar för hjälpen!
Användarvisningsbild
av CarMan
lirsa skrev:Aha :). Fan vad gött....

Tyckte det kändes löite tråkigt att överge 805:an som jag hade i min gamla bil till förmån för nuvarande 605 high prefomance. Så då går det att styra en MP3-spelare med rattknapparna då? Eller ännu bättre; finns det ett vettig beskrivning på 605 någonstans? I intsruktionsboken står det inte så mycket trots allt....

Tackar för hjälpen!
AUX är endast en ljud ingång. det är ju om du titar bara en kabel som över för ljud. iställer för att stoppa i hörlurarna i Mp3 spelaren så tar du en likadan kabal, men en som ha hanar i båda ändar.

man kan inte styre Mp3 spelaren, endast få ut ljudet i bilens högtalarsystem

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]