- tis 28 jan 2014, 13:17
Jag har en V70 2004 bifuel som brukade starta "direkt" när jag vred om startnyckeln. Men sedan drygt ett år tillbaks har jag märkt att den tar allt längre tid på sig för att tända när den har stått mer än ett par timmar och är kall. Nu under vintern måste jag ofta stå och tugga ganska mycket batteri innan den vill kicka igång. Väl igång går den fint, liksom att den startar bra när den nyligen har körts och fortfarande är hyfsat varm.
Verkstaden trodde att det kan vara ett läckage i en packning i gasregulatorn, som gör att det läcker in gas i motorn när den är avstängd, vilket gör att den sedan blir trögstartad. Deras idé var att byta hela regulatorn, vilken ju inte är gratis!
Är den någon som har liknande erfarenheter av detta och idéer om hur man kan (eller måste) lösa det här?
Jag vill gärna ha lite mer kunskap och idéer om detta innan jag låter verkstaden gå loss på regulatorn...
Verkstaden trodde att det kan vara ett läckage i en packning i gasregulatorn, som gör att det läcker in gas i motorn när den är avstängd, vilket gör att den sedan blir trögstartad. Deras idé var att byta hela regulatorn, vilken ju inte är gratis!
Är den någon som har liknande erfarenheter av detta och idéer om hur man kan (eller måste) lösa det här?
Jag vill gärna ha lite mer kunskap och idéer om detta innan jag låter verkstaden gå loss på regulatorn...
- By dieselkenneth