Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
å btw när dom byter spjället laddar dom väl bara om ETM å inte ecm ?
När spjället byttes så står det så här på protokollet, Notering BSR emblem på bakluckan,trimmad? Mjukvara till ETM är ett måste för att bilen ska gå att köra.
när jag hämtade bilen så frågade han om jag hade PPC så att jag kunde lägga in trimprogrammvaran igen och det var originalprogramvara i den och jag kopplade in min PPC och körde in trimmet igen... och det fungerade utan några som helst problem,det trim som ligger i PPC blir ju inte borta men jag kan inte få uppdateringar till den,hur svårt ska det va ? min PPC fungerar fortfarande :-)-)
av Xuri
Etm = gasspjäll
Ecm = motorstyrnhet

Bsr optimering = bättre programvara till ecm.. Tror inte du ens hade behövt lägga in trimmet igen i ecm utan den hade fortfarande varit trimmad..

Köper du trim å sen får ny ecm mjukvara så funkar inte ppc dosan om du inte har uppdaterat den , ring själv till bsr å fråga dom.
I ditt fall kanske du hade senaste mjukvaran i bilen när du beställde trimmet å då har ju bara mjukvaran blivit omladdad, ingenting skiljer sig från tidigare så att säga :)
Användarvisningsbild
av Kaxe
Skit samma, när jag fick bilen tillbaka var den original,jag programmerade in trimmet med min PPC och accet var tillbaka som tidigare med PPC , varför skrev dom som dom gjorde i protokollet på Volvo i Karlstad ? dom kanske hade lagt in all ny programvara.

så här står det

Byte spjällhus för insugningsrör 1503.13 kr
Nerladdning mjukvara styrenhet 525,00 kr
Packning 21,88 kr
Spjällhus 5212,00 kr
ETM omladdning 400,00 kr

Notering: BRS emblem på bakluckan trimmad? Mjukvara till ETM är ett måste
för att bilen ska gå att köra.
av Freddeturbo
Varning för bsr..... Fick det till min bil och det slutade med strulande motorstyrdon och bsr bara skratta och bad mig komma ner,, idioter hur ska ja köra ner bilen med trasigt motorstyrdon, bärgare sa dom då skulle dom fixa det för 1500kr, slutade med nytt motorstyrdon, dyrt;(. VARNING FÖR BSR, FUNKAR KANSKE IBLAND MEN NÄR DET KRÅNGLAR SITTER NI I SKITEN OCH DOM BARA SÄGER ATT DET ÄR HANDHAVANDE,,
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]