Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Per Dahlgren
Hallå! Jag har knarr i förarstolen mest när jag svänger.Smått irriterande.Någon som vet hur göra,gärna bilder om jag ska smörja någonstans/Mvh Per
Smörja i "sipsblockens" infästningar, hjälper inte det, får stolen tas ur, demontera ryggstödet från underredet och montera 2 st filtlister emellan.

Det kräver en del av den som gör det,ingen för en "biltemafixare"

nej har tyvärr inga bilder. :wink:
av index
Tja

Har haft detta gnissel i snart två månader nu, som tur var så råkade jag se denna tråd och använde mig utav Rogge´s råd. Nu låter det inget från stolen längre, använde vanlig 5-56.

Tack!
Användarvisningsbild
av camaro69
Testat GI-metoden? :wink:
Användarvisningsbild
av Grillvolv
andreaså skrev:Hur gick det? Fick ni tyst på stolen? Har samma problem med min stol. Väldigt irriterande...
Hei,

Jeg har en 2006 V70-N med samme problem. Setet virker "løst" men jeg merker det bare når jeg kjører, og kun i svinger når min vekt skifter fra side til side. Utrolig irriterende! Og det føles mer som en skrue er løs et sted (skulle gjerne hatt tips til evt hvor, for ser intet) fremfor noe som kan fikses med 5-56.
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]