Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Vet inte om det syns på test Om katten är igensatt.

Men varit med om det själv och även på kompisars bilar då lös ingen varningslampa.

På BMW jag var med om det på tappade bilen prestanda. När jag var med om det vart det en drastisk minskning av effekten. Men efter byten insåg jag att det nog varit stop ett tag för så bra som den drog efter 5000 Rpm drog den inte innan.

Din bil drar den ingen olja och tomgången är perfekt då är det nog inte stop i vevhusventilation gissar att du gjort rent den vid 24000 mil vilket intervallen föreskriver.

Systemet ska ju visserligen kompensera för wastgate men kanske kolla att den fungerar som den ska?
Håller den trycket konstant hela tiden eller går det upp och ner?
Hur tidigt får du fullt turbo tryck?

Hmm spännande fel ska bli spännande att höra vart det sitter.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Jonas_latt
Andis skrev:Vet inte om det syns test Om katten är igensatt.

Men varit med om det själv och även på kompisars bilar då lös ingen varningslampa.

På BMW jag var med om det på tappade bilen prestanda. När jag var med om det vart det en drastisk minskning av effekten. Men efter byten insåg jag att det nog varit stop ett tag för så bra som den drog efter 5000 Rpm drog den inte innan.

Din bil drar den ingen olja och tomgången är perfekt då är det nog inte stop i vevhusventilation gissar att du gjort rent den vid 24000 mil vilket intervallen föreskriver.

Systemet ska ju visserligen kompensera för wastgate men kanske kolla att den fungerar som den ska?

Med vänlig hälsning,
Andis
Som du säger så är tomgången bra och bilen drar ingen olja. Olje tråget sprack i somras och när jag hade nere det och svetsade det så fanns de inga avlagringar eller klet.
Så tror knappt att det e något fel på vevhusventilationen. Dock Viste jag inte att det va någon intervall på den nu vid 24. Vad innebär den intervallen?
av Andis
Jonas_latt skrev:
Andis skrev:Vet inte om det syns test Om katten är igensatt.

Med vänlig hälsning,
Andis
Som du säger så är tomgången bra och bilen drar ingen olja. Olje tråget sprack i somras och när jag hade nere det och svetsade det så fanns de inga avlagringar eller klet.
Så tror knappt att det e något fel på vevhusventilationen. Dock Viste jag inte att det va någon intervall på den nu vid 24. Vad innebär den intervallen?
Att man ska göra rent några slangar som sitter under insuget samt nipplar som är skruvade i insuget till dessa slangar.

Du kan känna den ena bredvid generatorn om du känner under insuget.

Ska göras rent första gången vid
16000 mil sedan 24000 mil sen 32000 mil o.s.v

Små fingrar och tålamod är bra egenskaper om du vill prova göra rent dom själv.

http://www.s80.dk/Billeder/vevhus.jpg

Med vänlig hälsning,
Andis
av Jonas_latt
Kanon. Men va tror ni . Om det inte va någon skit i somras när jag hade nere tråget, och motorn drar ingen olja . Plus att jag har gjort ballongtestet.
Är det värt att riva ner vevhusventalationen och rengöra den?

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]