Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleV70turbo
Vilken diskussion det var här då :) Är nyfiken på toppfarten på min bil men är lite för feg för att testa fullt ut.
225km/h var inga som helst problem iaf. Nattetid på E18. Bilen är en V70n 2.4t -2000 med 42000mil på nacken.
Inte orginal :)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag håller med Fred i detta ämne. Jag gillar också att köra fort, jag ska inte ljuga. Men jag har kört bil i många,många,många år. & fort betyder inte alltid över 200. Då blir det inte böter på plats, utan då tar åklagaren hand om ärendet. Sen är det upp till rätten att besluta vilket straff ni ska få. Om ni är vållande i en olycka så får ni dels leva med det resten av era liv, plus att ni säkert får skaka galler. Lycka till att skaffa ett vettigt jobb efter den tiden! E18... Jag kör där ganska ofta. Finns mycket vilt där. Köra på en Älg i 225 km/h. Då skulle Krilles mamma inte vara glad. Ställ upp med era bilar på Strippen i stället, eller liknande race. Eller åk ner till Tyskland. Autobahn kan man & får köra hur fort man vill.
av Cedrix
klykan skrev:Fin bil! Toppfart når man väl på 5ans växel normalt. I alla fall för 6 växlade bilar =)
Så länge vi snackar bensin så....
Min V70 D5 (KCR) varvar med lätthet upp till rött på högsta växeln, men nu är ju den 5 växlad också.
XC70:n 2,4D har jag inte provat ännu... Men snart blir det BSR till den också.
av KrilleV70turbo
Vilt stängsel mellan Örebro-Västerås.;-)
Förstår hur du menar, pressar inte över 200 dagligen. Gör man det så kommer ju nåt hända nån gång.
Endast nyfiken på max hastighet men har nog inte modet för att klämma 250km/h.
av KrilleV70turbo
Vilt stängsel mellan Örebro-Västerås.;-)
Förstår hur du menar, pressar inte över 200 dagligen. Gör man det så kommer ju nåt hända nån gång.
Endast nyfiken på max hastighet men har nog inte modet för att klämma 250km/h.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]