Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
den har visco
haldex kom 04 på v70 xc70 och 03 på xc90
av Tuna
Lyfter tråden, läste att man bytte mellan haldex och visco mellan 02-03 på xc70. Läste mig även till att om man hade fordonsår 2002 kunde man även då ha haldex.

Jag har fordonsår 2002 och blev lite nyfiken om man kunde ha sådan tur så att man har haldex ?
av llesrof
Tuna skrev:Lyfter tråden, läste att man bytte mellan haldex och visco mellan 02-03 på xc70. Läste mig även till att om man hade fordonsår 2002 kunde man även då ha haldex.

Jag har fordonsår 2002 och blev lite nyfiken om man kunde ha sådan tur så att man har haldex ?
Heter den XC70 och inte V70 CrossCountry så har den haldexkoppling. Är det bensinmotor så skall det stå 2,5T och inte 2,4T också. Detta förutsätter naturligtvis att emblemen är kvar :mrgreen:

Om du heller inte märker någon skillnad mellan visco och haldex utan måste lite på turen, så kommer du nog vara nöjd med visco, för det är den som sitter på modellår 2002. Modellår 2003 kom haldex tillsammans med de andra detaljerna jag nämnde.
av llesrof
Tuna skrev:ok, tack för svaret ! man får nöja sig med visco :)
De flesta som klagar på viscon är de som själva inte har den och som hört av någon annan som inte har visco hur dålig den är. Se till att däcken slits jämt slitna mellan fram- och bakaxelar så håller nog viscon :D

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]