Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
bredvid oljetråget under bilen sitter filtret! Ganska synligt om du böjer dig nder och tittar! På vänster sida sett framifrån.

Multifiltret sitter under plasten där du har vindrutetorkarna, öppna huven och skruva upp 2 skruvar (torx) och böj upp plasten så ser du den!
Detta sett vänster framifrån (passagerarsidan)
Användarvisningsbild
av #27
Multifiltret på en v70 -04 sitter under handskfacket skruva bort panelen under handskfacket (torx 25) där under sitter ett svart lock bort med de så sitter filtret där..
Användarvisningsbild
av ketto
va de -04? Stod -84 först! jaja, du fick svar iaf på de!
av Alminjo
Hittat dina filter än??
av holmboe
Svaret jag fick om var oljefiltret sitter är nog på en -84:a och inte -04:a. Är osäker på var oljefiltret sitter på en -04:a fortfarande.

--janne
av erikeriksson
Hej, oljefiltret är väl ett insattsfilter och sitter då i en "aluminiumburk" med en mutter längst ner som man lossar. Botten på burken sitter i linje med oljertågsbotten.
av holmboe
Tack för det,

--janne
av S40T4
Oljefiltret sitter i en svart behållare som man måste ha en speciell "hylsa/nyckel" till. Den finns att köpa på biltema.
av holmboe
Köpte en idag och ska fixa oljan imorgon. Multifiltret fixade jag idag. Lite knöligt att få tillbaka panelen men med lite mer våld än vad nöden krävde, så gick det. Tack för hjälpen. Spar ungefär 1500 på att göra servicen själv.

--janne
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]