Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christerek
Hej har en V70 D5 -02 som inte dieselvärmaren startar på.
Enligt verkstaden hittar dom inga felkoder och bilen "tror" att värmaren går (den slår inte av värmaren i displayen som den brukar om det är en felkod typ misslyckad start). Bränslepumpen och värmaren är helt tysta.
Några bra förslag vad det kan vara?
av basberoende
Låter lite som min. Har dom kollat vad datorn tilldieselvärmaren säger vad kylvatten tempen ligger på? Min låg på 9 grader i datorn när den var 20 egentligen. Då gick kupéfläkten som den skulle men sen var det inte mer.
av basberoende
christerek skrev:Motorn var kall när jag lämnade bilen och tror inte att dom har varmkört motorn ( ute tempen var ca7 plusgrader)
Om du startar motorvärmaren manuellt dvs parkeringsvärmar läget, går kupéfläkten då?
av christerek
basberoende skrev:
christerek skrev:Motorn var kall när jag lämnade bilen och tror inte att dom har varmkört motorn ( ute tempen var ca7 plusgrader)
Om du startar motorvärmaren manuellt dvs parkeringsvärmar läget, går kupéfläkten då?
Nej händer ingenting

Undrar om det är samna med elbilarna dä[…]

Tempmätare går i topp

Låter som om ledningen från tempgivare[…]

flexifuel som nästan dör

v70 2.0 flexifuel 37000mil körs endast p&ari[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får […]