Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jago
Mekonomen tog 4300kr för kamrem, vattenpump (behöver ej bytas men jag ville det), multirem och 1 löprulle, inkl arbete. Hade jag köpt materialet och gjort bytet själv så hade det blivit ca 1000 kr billigare. Jag gör inte det jobbet för spara 1000kr iaf. Får ju garanti med...
av Andis
Tycker nog att en xc70 från 07 är lite för ny för att inte få det stämplat av Volvo i service boken att remmen är byt. Om du frågar mig personligen.

Eller du kanske har tänkt ha den väldigt länge till då är det inte lika nödvändigt med stämplar.

Läs lite här på forumet om intrasslade saker i kamremen på D5 or som förstört motorn.

Skulle inte låta någon som inte verkligen är säker på sin sak byta på en så dyr motor så inget går snett efter ett tag.

Lite trist på en så pass dyr bil om det slutar med skroten på grund av kamremshaveri och dyrt.

Men har du en kompis som är van och ingen stämpel / volvo original kvitto är viktigt med den värde minskningen det innebär om det saknas inte är så viktigt så kan du nog spara några kronor.

Även om jag tycker 5000kr för kammremsbyte på en D5 är ett bra pris i mina öron.

Lycka till med bytet.

Med vänlig hälsning,
Andis
av lokove
Tack Andis!
Ditt resonemang är helt logiskt! Du har rätt.
Jag väljer detta alternativ.
Tack!
Mvh Ove
Användarvisningsbild
av Ravi
mbc skrev:Varför ska du byta i förtid?
18000 mil eller max 10 år, är intervallen på en 07:a
Jaha då var vi där igen :-)
av mbc
Ravi skrev:
Vad menar du??
Användarvisningsbild
av Ravi
mbc skrev:
Ravi skrev:
Vad menar du??
Personen ifråga kanske vill byta i föregående syfte !

Vad är gnugga länge? Väntar du till[…]

flexifuel som nästan dör

Jag kommer att tänka på tändspolar[…]

Undrar om det är samna med elbilarna dä[…]

Tempmätare går i topp

Låter som om ledningen från tempgivare[…]