Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svein2
Når det gjelder dårlig varme i kupeen har jeg akkurat samme problemet, den blåste varmt i noen mil, til jeg stoppet bilen og startet opp igjen, da blåste det bare kaldt. Hvis jeg satte den på max, ble det veldig varmt.
Den er på verksted i dag for dette.
av AK
buuyuu skrev:
AK skrev:Tack för många bra förslag!
...

Hur tar man loss panelen för att rengöra temgivaren för kupén? Den ser riktigt skitig ut och verkar inte dra in speciellt mycket luft.

Mvh, Anders
Går det inte att ta dammsugarn och suga rent från utsidan? Kanske inte blir tillräckligt rent? Jag bara gissar.
Har faktistk provat damsugaren och det kom ut en del skräp! Däremot låter inte fläkten som den borde så måste nog ta bort panelen och titta hur det ser ut. Kvällens projekt! :)
av AK
Svein2 skrev:Når det gjelder dårlig varme i kupeen har jeg akkurat samme problemet, den blåste varmt i noen mil, til jeg stoppet bilen og startet opp igjen, da blåste det bare kaldt. Hvis jeg satte den på max, ble det veldig varmt.
Meddela gärna vad verkstaden gjorde och vad det kostade! :)

Mvh, Anders
av buuyuu
Det kan också vara så att om man använder dammsugaren kan fläkten lossna lite från lagren. Jag har varit med om samma sak på min dator hemma. Då kan den börja låta.
Användarvisningsbild
av Svein2
AK skrev:
Svein2 skrev:Når det gjelder dårlig varme i kupeen har jeg akkurat samme problemet, den blåste varmt i noen mil, til jeg stoppet bilen og startet opp igjen, da blåste det bare kaldt. Hvis jeg satte den på max, ble det veldig varmt.
Meddela gärna vad verkstaden gjorde och vad det kostade! :)

Mvh, Anders
Verkstedet har renset vifte og termostat under panelet og oppdatert software!? Skal prøve nå om det ble bra, hvis ikke skulle de skifte vifta og eventuellt termostat. Så langt ser det bra ut, billig ble det å. 200,-Nkr.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]