Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för alla tips jag fått angående mitt problem.

Bilen startar och går nu som den ska.
Problemet för min del var antennringen, SAMT bränslepumpsrelät.

Monterade en ny antennring , då försvann startspärrs problemet. Dock hade bränslepumpsrelät gått sönder i samma veva... Med den gamla antennringen dyker " EL.Startspärr" upp i displayen. Med den nya dyker ingenting upp.
Testade även den nya antennringen med det gamla bränslepumpsrelät. Då startade inte bilen.

Så både komponenterna var trasiga, antagligen gick relät sönder när startspärren klickade i.

Tack igen för alla tips!

/ P
Snyggt jobbat ”Pazze” samt med feedback ”Löst” och inte förglömma alla tipslämnare.
Forumet är för mig som en ”First Class” dagstidning.
Till er alla på Forumet.

God Nytt År
Lennart
Tyvärr är det inte så för alla, att de får hjälp. :evil: Jag har råkat ut för att "mister duktig" i stället ironiserar över hur jag överhuvudtaget kan ställa frågor. Inte lika roligt. Men jag fick "proffshjälp" till slut. Slutet gott allting gott. Dessutom var det inget fel. :D
lennart lundberg skrev:Snyggt jobbat ”Pazze” samt med feedback ”Löst” och inte förglömma alla tipslämnare.
Forumet är för mig som en ”First Class” dagstidning.
Till er alla på Forumet.

God Nytt År
Lennart
Tack! :)
Självklart måste man tacka alla som tipsat, eftersom dom lägger ner tid för att hjälpa en med sitt problem! :)
Hoppas att andra som står med liknande problem kan kika in på denna tråd i fortsättningen för att få lite ideér!

Gott nytt år allesammans!

/ Pazze

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]