Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crazyboy
Tja!
Har lite strul med min V70N.Jag har bytt båda lambdasonderna till nya bosch sonder men fortfarande så tänds motorlasmpan och jag får upp felkod P0420 raderar och efter en tids körning så tänds den igen.Någon som vet vad felet kan vara??Jag börjar misstänka katten?Ska tillägas att jag har bsr programvara 3" downpipe och någon form av katt.Mycket tacksam för svar Mvh Mario
Anledningen till felet står på nedersta raden! Jag tror du får skriva till Tomten om en ny Katt! Förmodligen till följd av ditt chiptrim. Mycket vanligt fel, i synnerhet fas2.
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja tänk om folk kunde sluta vara så lättlurade av dessa tattare från växjö.....
För inte lär BSR ta något ansvar för felkoder eller katalysator.....
Inte mycket. Men dem hjälper nog mer än gärna till att utrusta bilen med mer grejor. Men som man kan säga. Det är kul så länge det varar :D
av bossehbg
Du har inte skarvat kablarna till sonderna för det brukar generera felkoder och tänd lampa.
En kollega har det felet med samma trim som du .
Tydligen så har dom tagit fram en förlängning med ordentliga anslutningar.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad betyder felkoden?

En kat är ofta ett följdfel. Bäst att laga huvudfelet först.
Men det låter ju som du medvetet byggt in ett fel o bilen och medvetet tagit beslut om att få räka med fel. Då orginal är = problemfritt bilägande, men trim är att jag tar att det kan strula, bara bilen blir starkare...

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.