Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Erkan72 skrev:Beläggena har lossnat från backarna, har bytt dessa sedan funkade det kanon igen, vanligt fel på V70 antagligen för tajt sträckt handbroms så beläggena blir varma & släpper.
Lycka till!
Snarare tvärt om att det aldrig blir varma så dom rostar mellan belägg och stål, då separerar det.

/Martin
av Hemgårn
CarMan skrev:
buuyuu skrev:Jag har märkt på min bil att när jag parkerar och använder handbromsen för att sedan backa ut bilen från parkeringen så "smäller" det till lite när, som jag upplever det, bromsarna släpper taget. Vad kan detta bero på och kan jag göra något åt det?
konstruktionen är sådan & det är inget man kan göra nått åt.
Jag lämnade in på garanti och fick nya backar antar jag. Hade samma symptom. När Hbromsen varit i en stund smällde det till när jag backade. Nu är handb heltajt och det smäller inte en enda gång. Mitt råd: Lämna in bilen och få handb fixad. Det borde gå fort.
av Daddan
Hemgårn: Hur kan din 2,4T ha 140hk? Är den strypt? :o
av Hemgårn
Daddan skrev:Hemgårn: Hur kan din 2,4T ha 140hk? Är den strypt? :o
alla nyare motorer har väl en slags lättrycksturbo? är det inte så har jag en 2,4 - 140HK. ;)
av Daddan
Ingen turbo hos dig inte. 2,4 140hk är det.
2,4T med lättrycksturbo har 200hk.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]