Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jackson75 skrev:
Provocative skrev:Jag hade oljeläckage på min T5. På servicen hittade de läckan just i packningen till den returen. Nu var den framhjulsdriven. Men Volvo fixade det utan att ens ta extra betalt.
Men då hade du den inne för något större arbete?
Nopp. En vanlig service.
På en framhjulsdriven är det enkelt att fixa. Sitter bara med två torx o en O-ring i varje ände.
Vet inte hur det ser ut på TS bil. Men går det inte att komma åt med ett litet spärrskaft?
av petbjo
Ok, nu är packning och o-ring bytt. En hand upp i tittöppningen på vänster sida om vinkelväxeln, den andra upp på höger sida. En kort förlängare och ett litet spärrskaft. Känna sig fram och jobba utan att se nått och minimalt med utrymme... men det gick. Limmade sedan nya packningen på röret och tryckte upp det. Gick rätt bra att få ned röret i hålet i blocket, däremot var det ett jäkla bök att få skruvarna på plats igen samtidigt som man var tvungen att pressa röret allt vad man orkade...

Blir intressant att starta upp igen och se om det lyckades. Packningen mot turbon var helt slut i alla fall. Slet en del i ett vattenrör, hoppas inte det börjar läcka där istället... :-/

Bytt avgaskamaxeltätningen också. När jag drog åt lägesgivaren så rörde sig kammen lite... det gjör väl inget, eller... ??:-/

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]

Är försäkringar något som dis[…]

Avgaser ut från vänstra röret endast

Sitter ett spjäll i höger rör som &[…]