Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindstrom90
Hejsan.

Jag undrar vilken motorvärmarkabel som passar min bil. s60 2005 i locket står det type ai 203

Det är formen runt omkring som inte passar med vilken som helst, hade en liggandes men den passade inte.

Om någon kunde länka en som passar till min bil vore det super.

Sen en fråga till, finns det kupévärmare som standard i bilen? Eller får man efterinstallera detta?

Mvh
Användarvisningsbild
av P210
Liten o rund?
Det finns Defa eller Calix att välja på;

DEFA
Bild

CALIX
Bild

Du menar grenledning till kupévärmare? Är det gjort av bilfirma sitter det säkerligen synligt på passagerarsidan/under handskfacket eller på höger sida om mittkonsolen.

Finns det inget får du köpa en grenledningssats efter att du identifierat fabrikatet...
Bild
Användarvisningsbild
av Perc
Det finns två olika stora fabrikat på motorvärmare, Defa och Calix. Sen har väl biltema nåt eget, och så finns det några utdöda märken (kovil, brakon, erel...) som man sällan råkar på numera.

Motorvärmare finns aldrig som standard, det är alltid nåt som eftermonteras av handlare eller första ägaren och det finns inget sånt som "volvo original". Eller tja, det finns, men det är Calix som tillverkar dem.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]