Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rövarkungen
Om vi säger så här då, vad har du för stereo? HU-"nummer"? Står på panelen. Så kan vi ta det därifrån.
av llesrof
Tre sidor och vi vet fortfarande inte om han vrider på source-ratten!?
av Stenström
johnnype skrev:
Stenström skrev:Jag har eftermonterat min auxanslutning och har även så jag kan koppla in USB. Jag trycker 3 gånger på FM så jag kommer in i FM3 sen är det frekvensen på radion som jag ställt in på 88,3 tror jag det är. Sen är bara att köra....Men detta är som sagt ett eftermonterat system som är gjort på Docent Decibel.
Du har en FM-sändare, så det är nog inte likt det TS har på något sätt övht.
Någon form av FM-sändare kanske det är, kallas för FM-Modul och är egentligen till Kenwood´s stereo men funkar även till VOLVO orginalstereo. Men det funkar klockrent, det är en liknande konstruktion som de nya bilarna har inmonterat i armstödet osv.! Kostade en slant att sätta in kan jag säga. Här har ni en länk!
http://www.docent-decibel.se/store/bils ... d_461.html
Användarvisningsbild
av rennan
du llesrof om jag skriver att jag har letat runt i menyn som jag skrev på sida 2 så fattar du väl att jag har vridit på ratten eller?det ända jag ville ha va en beskrivning på hur man gör inte en debatt om vad jag gör för fel,så för sista gången,jag har inget aux eller cd change och det spelar ingen roll hur jag vrider på ratten ok
Fredrik
Användarvisningsbild
av johnnype
Stenström skrev:Någon form av FM-sändare kanske det är, kallas för FM-Modul och är egentligen till Kenwood´s stereo men funkar även till VOLVO orginalstereo. Men det funkar klockrent, det är en liknande konstruktion som de nya bilarna har inmonterat i armstödet osv.! Kostade en slant att sätta in kan jag säga. Här har ni en länk!
http://www.docent-decibel.se/store/bils ... d_461.html
Yes, det är fortfarande en FM-sändare. Bäst ljud får man alltid med en kabel som ansluter telefon/MP3 till stereon. TS har original (antar vi) AUX vilket också är en direkt kabelanslutning till stereon.
Användarvisningsbild
av johnnype
rennan skrev:du llesrof om jag skriver att jag har letat runt i menyn som jag skrev på sida 2 så fattar du väl att jag har vridit på ratten eller?det ända jag ville ha va en beskrivning på hur man gör inte en debatt om vad jag gör för fel,så för sista gången,jag har inget aux eller cd change och det spelar ingen roll hur jag vrider på ratten ok
Fredrik
Då föreslår jag att du drar ut stereopaketet med AC-panel och tittar på stereons GRÖNA 12-poliga kontakt. Se om du har något anslutet till stift 3-4-5.. är dom tomma, ja då har du INTE original AUX. Passa även på att anteckna när din stereo är tillverkad samt modellnummer.

Bild
av llesrof
rennan skrev:du llesrof om jag skriver att jag har letat runt i menyn som jag skrev på sida 2 så fattar du väl att jag har vridit på ratten eller?det ända jag ville ha va en beskrivning på hur man gör inte en debatt om vad jag gör för fel,så för sista gången,jag har inget aux eller cd change och det spelar ingen roll hur jag vrider på ratten ok
Fredrik
Nu tycker jag att du är otrevlig. Ett enkelt ja eller nej hade klargjort om du hade gjort som jag frågade redan i femte inlägget efter ditt.
Användarvisningsbild
av joel80
rennan.. du måste förstå att det är ingen här inne som har den exakta lösningen på ditt problem, och du kommer nog inte få det då det inte verkar som du har en "vanlig" lösning där man vrider ratten till aux.
Däremot finns det ett gäng bra tips som kan hjälpa dig i din felsökning. För du måste gå igenom och beta av de olika alternativen för att hitta lösningen. T.ex har du för flera sidor sen fått tips om att det kan vara via FM-bandet.. för att utesluta det sätter du dig i bilen, kopplar in ljud i aux-uttaget och börjar söka igenom hela frekvensbandet för att se om du hittar det du spelar upp. Gör du inte det kan vi skippa FM-sändar-idén och gå vidare.
Användarvisningsbild
av rennan
Att vara otrevlig var det sista jag ville framstå som,men hur som helst så heter stereon hu650 och jag tror att fm sändaren får vara kvar i min volvo mvh Fredrik

jag slår dig med 1år 2016 köpt[…]

Glömde skriva med det i första inlä[…]

Jag fick upp nu samma problem med min bil. Volvo v[…]

Laddinställningar i sensus

Hej! Fick min nya Volvo v60 recharge i förrg[…]