Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pegu
Hej.
Jag har en V70 -05 2,5t som är mycket svårstartad vid kallstart när det är dåligt väder och tempen sjunker ute.
Har sökt runt lite på nätet och upptäckt att fler har samma problem men har inte funnit någon som sitter på lösningen.
Vid start drar den på startmotorn i flera sekunder innan den startar, ibland kommer felmeddelande nedsatt motorprestanda efter start men försvinner sedan. Inga felkoder sparas vid senare kontroll. Har fått en felkod direkt vid start på tempgivaren som byttes dock utan resultat.
service ok, batteri ok,
Någon som sitter på lösningen??
pegu skrev:Hej.
Jag har en V70 -05 2,5t som är mycket svårstartad vid kallstart när det är dåligt väder och tempen sjunker ute.
Har sökt runt lite på nätet och upptäckt att fler har samma problem men har inte funnit någon som sitter på lösningen.
Vid start drar den på startmotorn i flera sekunder innan den startar, ibland kommer felmeddelande nedsatt motorprestanda efter start men försvinner sedan. Inga felkoder sparas vid senare kontroll. Har fått en felkod direkt vid start på tempgivaren som byttes dock utan resultat.
service ok, batteri ok,
Någon som sitter på lösningen??
Kolla ditt batteri igen. Kolla tändstift. När byttes bensinfilter?
av pegu
greeeken skrev:Kolla ditt batteri igen. Kolla tändstift. När byttes bensinfilter?
Batteri Ok
Tändstift Ok 1år Felet fanns även innan bytet
Bensinfilter 1år Felet fanns även innan bytet

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]