Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driver64
Bosse Bildoktorn rekommenderade riktigt torr champagne som spolarvätska! :wink:
av Luthor
Ok, risken finns dock att champagnen inte hamnar i bilen... ;)
av S60AWD2.5T
nej den ska ju hamna på rutan...............sorry

Hoppas du är cool i morgon nu och inte stissar upp dig och kommer stammande fram till disken högröd i ansiktet och infarkten på gång.
av Luthor
S60AWD2.5T skrev:nej den ska ju hamna på rutan...............sorry

Hoppas du är cool i morgon nu och inte stissar upp dig och kommer stammande fram till disken högröd i ansiktet och infarkten på gång.
Jag skall försöka behärska mig... :shock: :???: :shock:
av Luthor
Kan ju meddela att jag var nere på Rejmes idag och påtalade det hela och de skulle skicka hem en ny servicebok med stämpeln på rätt ställe inom någon vecka (jag frågade bara om det var möjligt att få en ny och det var absolut inga problem).

Angående spolarvätskan så fick jag förklaringen att de har ett system i taket där de fyller på vid varje arbetsstation, och att serviceteknikern måste stryka det manuellt i datorn om det ej fylls på någon spolarvätska. Jag blev även erbjuden en flaska med spolarvätska från butiken som kompensation men tackade faktiskt nej, detta då han jag pratade med var så tillmötesgående och trevlig.

Måste ge en eloge till Rejmes för deras hjälpsamhet och "inga problem attityd" som jag fick uppleva personligen idag, nu har de en nöjd kund som kommer att serva bilen där igen nästa gång... :D
av Frigge
Luthor skrev:Kan ju meddela att jag var nere på Rejmes idag och påtalade det hela och de skulle skicka hem en ny servicebok med stämpeln på rätt ställe inom någon vecka (jag frågade bara om det var möjligt att få en ny och det var absolut inga problem).

Angående spolarvätskan så fick jag förklaringen att de har ett system i taket där de fyller på vid varje arbetsstation, och att serviceteknikern måste stryka det manuellt i datorn om det ej fylls på någon spolarvätska. Jag blev även erbjuden en flaska med spolarvätska från butiken som kompensation men tackade faktiskt nej, detta då han jag pratade med var så tillmötesgående och trevlig.

Måste ge en eloge till Rejmes för deras hjälpsamhet och "inga problem attityd" som jag fick uppleva personligen idag, nu har de en nöjd kund som kommer att serva bilen där igen nästa gång... :D
Så bra att det löste sig för dig :wink:
Användarvisningsbild
av A80TD
S60AWD2.5T skrev:Medelande i displayen dyker upp när akvariumet börjar bli tomt.
Tack för svaret.
Bra att det kommer en förvarning.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]