Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
A80TD skrev:Tack till alla för informationen om avbländningen.
Då hoppas jag att den nu är i mellersta läget, för jag vill absolut ha den ännu mörkare/känsligare, även om det kostar mig 800 kr till :twisted:
själva känsligheten tror jag inte ställs. men du ställer hur mörk spegeln ska bli.

kolla så bakre linsen på spegeln är helt ren, då et är skilnaden på främre o bakre linsen som avgör om spegeln ska tonas.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
CarMan skrev:avbländningen är konstigt nog en mjukvar. fins 3 lägen
den brde ju ligga med som kundparameter tycker jag, men det gör den inte.

om jag inte missat nått på senaste, her alltid varit mjukvara förut ialla fall

Ja visst är det så :roll: Borde helt klart ligga som kundparameter.
Kommer ihåg att jag letade som en tok efter parametern innan jag körde SW:n för att kunna utföra det.
asåå var toksäker på att man kunde ändra avbländingen i proggrammera cem?????joooo,eller?avbländingsgrad nånting e det inte så,,hmm

Allt kan man inte ha i huvet.
va tur att du vet var du finner informationen på din arbetsplats, när du behöver den. Huvudsaken är att man kanlösa uppgiften, inte att kan kann all litratur utantill
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
Ja visst är det så :roll: Borde helt klart ligga som kundparameter.
Kommer ihåg att jag letade som en tok efter parametern innan jag körde SW:n för att kunna utföra det.
asåå var toksäker på att man kunde ändra avbländingen i proggrammera cem?????joooo,eller?avbländingsgrad nånting e det inte så,,hmm

va tur att du vet var du finner informationen på din arbetsplats, när du behöver den. Huvudsaken är att man kanlösa uppgiften, inte att kan kann all litratur utantill
nä det är riktigt,,vart bara så himmla säker då jag hade för mig att jag gjort det på min förra bil,menmen får kolla upp detta!
av Hellrider
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
Hellrider skrev: asåå var toksäker på att man kunde ändra avbländingen i proggrammera cem?????joooo,eller?avbländingsgrad nånting e det inte så,,hmm

nä det är riktigt,,vart bara så himmla säker då jag hade för mig att jag gjort det på min förra bil,menmen får kolla upp detta!
jag pratar goja,fick fixa fram gammla vadis för att hitta va jag pratade om,se bifogad text,,den länkar vidare för sw,,,hade nog bara sett bilden i förbifarten å tänkt å göra det på min egen...... :idea: :idea: :oops:

Programming procedures
The following can be programmed into the upper electronic module to meet statutory requirements and fulfill customer wishes.
Programming:
Interior lighting period
-The period from when the door is unlocked, or the engine stops, to when the interior lighting goes out
-The period from when a door is opened, or from when the lamp is lit using a switch, to when the lamp goes out
Rear view mirror anti glare function
-Rear view mirror anti-dazzle function, based on the set “normal value”.
1.Interior lighting period
2.Rear view mirror anti glare function
Select one of the above options.
Användarvisningsbild
av A80TD
CarMan skrev:
A80TD skrev:Tack till alla för informationen om avbländningen.
Då hoppas jag att den nu är i mellersta läget, för jag vill absolut ha den ännu mörkare/känsligare, även om det kostar mig 800 kr till :twisted:
själva känsligheten tror jag inte ställs. men du ställer hur mörk spegeln ska bli.

kolla så bakre linsen på spegeln är helt ren, då et är skilnaden på främre o bakre linsen som avgör om spegeln ska tonas.
Tack för tipset.
Kollade lite och den verkar ren och fin men jag kan ändå prova putsa den om jag kommer åt med bomullstops.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]