Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PLA
Jag tror där menas att den lyser som en 80W glödlampa, men det är en mycket dålig teknisk beskrivning.

80W är så starkt, att användning är mycket begränsat om det ska vara lagligt.
av estufo
hammerin skrev:Halloj!

Tänkte bara fråga hur det här funkar. Är det hela 80w? alltså drar den 80w? original är väl 21w?

Funkar det att stoppa i utan att det blir några komplikationer?

Måste ju bli sjukt ljus i vilket fall! http://www.xenonhuset.se/sv/artiklar/di ... -cree.html

Låter galet mycket, lär räcka med den 50w? Kör med 10w nu led som backljus, det blir typ motsvarade orginallampan.
av basberoende
Du kommer aldrig upp i 80w. Satsa istället på att konvertera till xenon om du vill ha bättre ljus. Lyser bra vill jag lova dig ;)
av Xuri
de där e lurendrejeri :)

om de vore en tex Cree xmlt6 diod så skulle du inte på plats med de på sidorna utan den glödlampan för så stora är dom i ytterdiameter..

OM lampan tillochmed hade varit större så hade dioderna brunnit upp på några sekunder av den värme de hade blivit på den lilla ytan..

dedär e rent bullshit, jag tror knappt den lampan är på 10 riktiga watt för de blir jävligt mycke värme!!!

Mina ficklampor uppmätta på 20-40watt (led ) total förbrukning inkl strömbegränsningskretsar sitter monterade i typ 500gram massivt aluminium med kylflänsar å dom kan väl kanske lysa 10-15min på max effekt i vindstilla innan de är risk att dom brinner upp så varmt blir de...

Mina extralysen med 12st 5watt (60 watt) cree dioder i är gjorda i gjutet aluminium å väger 2 kg stycket !

Där får du lite hum om hur mycke mer 80 watt skulle behöva :p
av Larzan
Har 30w(eller vad det egentligen är), faktum är att de lyser så in i vassen, syns kanon i dagsljus, i parkeringshus.

Så pass bra att man önskar att man kunde tända de manuellt när idioten bakom vägrar blända av på landsvägen utan brassar på med sina xenonkonverterade helljus.
Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätare […]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]