- tis 08 okt 2013, 22:05
Nä, på med 5-6 kilo butylgummi så att det blir någon skillnad!
Att det sedan skulle skallra i motorrummet eller något tror jag inte att jag skulle märka när jag höjer lite på stereon
Volvouser skrev:Nu kan det ju också vara att just dessa blyvikter har satts dit för att "ljuddämpa" - eller i allafall ändra egenfrekvensen där dom satt, så det inte börjar skallra precis vid 1847 rpm...Apropå ljuddämpning, i dörren jag monterade ner så satt det en liten stackars torkad asfaltspappbit på plåten, den lilla rackaren tror jag gör varken till eller ifrån när det gäller just ljuddämpning/resonans i dörren.
Nä, på med 5-6 kilo butylgummi så att det blir någon skillnad!
Att det sedan skulle skallra i motorrummet eller något tror jag inte att jag skulle märka när jag höjer lite på stereon
tomsa skrev:Det var nog så att de fått ett.jättebra erbjudande om att köpa en satans massa ton bly och slog till helt enkelt.Exakt så tror jag det var, de ligger i maskopi med bensinbolagen också!
Sen klura de lite och kom på att de kunde göra bilarna tyngre så de skulle kosta mer i skatt och skapade mer jobb och problem.i linan där de skulle monteras.
Mobbe skrev: Säkerhetsdetaljer ska man naturligtvis inte ge sig på. Så det är bra att som trådskaparen frågar innan när man är osäker.Tack, det var bara dit jag ville komma! :D
Rätta mig gärna ifall jag har fel (jag har det sällan, men det händer, och då är det bara roligt)!
- By Lövet