Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
Har en V70 2.5T -04 och har börja lägga märka till ett pysande ljud som låter ganska högt när man trycker ner bromspedalen, även när motorn är avstängd. Med mina erfarenheter brukar pedalen bli stum efter ett tag när man bromsar ett par gånger med motorn avstängd men det blir inte min pedal utan det pyser bara. Är det någon som kan testa sin pedal och lyssna efter detta pys och säga mig om detta skall vara så. Har haft bilen sedan ny och har rullat 4400 mil nu och först nu har jag börjat märka detta. Tack för svar

V70 2.5T
Användarvisningsbild
av P1800
Skulle tro att detta är helt normalt. och att du bara inte tänkt på ljudet förut. Servot fungerar så att motorn suger ut luften vid ett menbran. När du trampar på bromsen så släpps luft in mot membranet och lufttrycket hjälper dig att bromsa. Strömmande luft låter...
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag testade vid ett rödljus igår kväll och nog pyser det alltid, dock började det smälla oroväckande efter att jag pumpat ett tiotal ggr :oops: så då slutade jag.
/Anders
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]