Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McGoogle
Volvo s60 -02

Sätesvärme finns men ger inte ifrån sig ett knyst när man trycker på knapparna lyser inte händer inget.

Vad kan detta vara för symptom. Har ett klimat instrument och byta med men jag tänkte om det bara är knappar det är fel på?

Felsökning: kollade säkringarna och det satt då inte några i.. satte i en och testade men icke! hände det något.

Så till alla där ute som har kunskapen! skulle var djupt tacksam då det börjar dra sig mot vintern.... :-)-)
Användarvisningsbild
av bem
Kolla igenom elschemat för S60/S80 2002 här, kanske kan ge nåt uppslag:

http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... agrams.pdf

Finns en svart styrbox under sätet som kanske kan påverka felet.

Som jag förstår dig så vet du att själva säteselementet fungerar.
Annars är avbrott i värmetråden vanligt, speciellt på förarsidan (hade det på min V70 2001 och bytte till ett nytt element på Volvoverkstad för nåt år sen, var inte så dyrt att byta).

/Bo
av maxizor
Det är väldigt vanligt att det är dålig kontakt ifrån boxen under stolen till själva värmeslingorna, så ta isär kontakterna under i den svarta boxen och kolla så att det är bra kontakt, min hade halvsmällt där och fungerade efter jag bytt ut det till vanliga kabelskor :)
av McGoogle
Kikade på kontakerna under stolen var hela och fina inga problem där dock har jag inte mätt på kontakterna.

Testade att byta styrenheten där knapparna för att kika om det var den men icke!

När jag trycker på knapparna lyser dom inget och ja det händer lika mycket. Vad ska jag mer kika?
EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]