Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av styrbjorn
Hej,

Helljusindikeringen på min S80 -02 har fungerat av och till senaste året. Nu har den lagt av helt (alltid släckt), bytte idag lampan men det gjorde ingen skillnad. Helljuset fungerar som det ska. Är det byte av DIM som gäller då? Hur fungerar det i så fall med renoverade eller begagnade DIM? Måste det göras någon programmering för att det ska funka?

Tack för svar!
Senast redigerad av 1 styrbjorn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
styrbjorn skrev:Hej,

Helljusindikeringen på min S80 -02 har fungerat av och till senaste året. Nu har den lagt av helt (alltid släckt), bytte idag lampan men det gjorde ingen skillnad. Helljuset fungerar som det ska. Är det byte av DIM som gäller då? Hur fungerar det i så fall med renoverade eller begagnade DIM? Måste det göras någon programmering för att det ska funka?

Tack för svar!
Fellödning på DIM garanterat om nu inte lampan glappar.
Onödigt att köpa ett nytt.
Reparera det du har, Det är billigare.
http://www.obdtuning.se/reparationer/volvo/s80-6662999
Användarvisningsbild
av BasRutten
Min färddator krånglade rejält. Helt svart för det mesta, ibland flimmrande tecken och nån gång fungerade den helt utan problem.
Lämnade in kretskortet till en bekant som lödde om nästan alla lödningar.

Nu fungerar de utan problem, peppar peppar.

Kan hända att du oxå har nån lödning som är dålig. Mitt problem kostade knappt nåt att fixa.

Ska radera srs felkoden och sen försöka få igång Bensinvärmaren.
av styrbjorn
Har nu låtit farsan som kan elektronik gå igenom kretskortet. Han lödde lite grann och nu funkar det som det ska. Han sa att dom troligaste felpunkterna var genomföringarna där ett spår går från ena sidan kretskortet till den andra, om jag fattade rätt. Kanske kan vara hjälpsam information till andra. Det är för övrigt trivialt att ta ur och plocka isär instrumenthuset.

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]