Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brajjanbajjan
Jag bytte bussningen som fjädern sitter fast i vänster fram på min v70 -02 då det var kasst och nu slår det i hela fjädern när jag svänger. Men det gör det enbart om bilen står på mark så fort jag hissar upp den så går det lätt att svänga. Har kollat 2 ggr så jag har plockat ihop det på rätt sätt och det har jag. Men det krånglar fortfarande och undrar nu om någon vet hur jag ska göra till nästa åtgärde?
av Volvouser
Utan att vara expert på området, så kan det kanske vara så att den översta fjäderbussningen du har köpt är "för klen" och inte orkar att hålla emot, samt ser till att fjädern ligger rätt när fjäderbenet belastas. Jag har precis själv köpt nya stötdämpare, fjädrar och lagringar och jag bytte faktisk ut den första omgången jag hade köpt av den översta fjäderbussningen just för att fjädern (i mina ögon) inte la sig rätt utan blev ganska sned när jag släppte fjädern. Så jag slängde dom billiga bussningarna åt h... och köpte några tillverkade av BOGE/Lemförder - STOR skillnad på hur fjädern ligger med dessa.

Men det mest spännade blir när benen skall monteras (förhoppningsvis i helgen) för att se om allt passar... :wink:

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]