Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag skulle flytta min v70 idag men batteriet var slut så jag köpte ett nytt batteri och bilen startade och gick i 3 sekunder innan den stannade.
Efter det går bilen inte att starta motorn går runt men den tänder inte (kollat att gnista finns) . Jag har fått 2 st meddelanden motorsystem serv.erfodras och larm service erfodras . jag tänkte höra om någon varit med om samma fel och kanske vet vad som behövs för och få igång bilen igen.
Med vänlig hälsning jörgen
Senast redigerad av 1 dragar54, redigerad totalt 0 gånger.
Kan vara läge för en Felkodsavläsning för att få en "hyfsad" startpunkt att börja med.
Har du ingen i din närhet med Vida eller PPC felkodsläsare ?
Det finns säkert flera hundra medlemmar här på forumet som har dessa läsare.....
alternativet är att gå den gamla "goda" vägen med stift ur o kolla, be någon dra startmotorn o du
sniffar i aktern om det luktar bensin, kolla slangar som möss har ätit av, byta nyckel utifall att
nyckeln är kaputt eller antennringen fått spader......osv osv.....trist lider med dig.
Freddie

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]