Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som nybliven 24000 milad S80 2.4 sug så upplever jag bilen som lite trist när det svänger, jag är van vid betydligt trevligare egenskaper men inser att detta är en annan typ av bil. Finns det grövre originalkrängare att montera på bilen tro? Kanske turbons är grövre? Jag är inte beredd att lägga upp tusenlappar på en krängare men kan man hitta en beggad originalre som är grövre kan det vara intressant. Sen vet jag inte det kanske är dags att byta dämpare också? efter 24000 mil borde dom ha gjort sitt bästa kanske?

Jag efterlyser även något sätt att själv leta upp reservdelsnummer och tex grovlek på krängarna dom olika modellerna i mellan, i BMW världen har vi ett verktyg som heter ETK och där är det ganska enkelt att grafisk leta upp vad du vill ha och få fram både reservdelsnumnmer och en hint om priset.
Senast redigerad av 1 pcdoktor, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av pcdoktor
pcdoktor skrev:Som nybliven 24000 milad S80 2.4 sug så upplever jag bilen som lite trist när det svänger, jag är van vid betydligt trevligare egenskaper men inser att detta är en annan typ av bil. Finns det grövre originalkrängare att montera på bilen tro? Kanske turbons är grövre? Jag är inte beredd att lägga upp tusenlappar på en krängare men kan man hitta en beggad originalre som är grövre kan det vara intressant. Sen vet jag inte det kanske är dags att byta dämpare också? efter 24000 mil borde dom ha gjort sitt bästa kanske?

Jag efterlyser även något sätt att själv leta upp reservdelsnummer och tex grovlek på krängarna dom olika modellerna i mellan, i BMW världen har vi ett verktyg som heter ETK och där är det ganska enkelt att grafisk leta upp vad du vill ha och få fram både reservdelsnumnmer och en hint om priset.
Konstatera igår att främre dämparna är väääääldigt mjuka. Efter 25000 mil blir det kanske så, Kanske nuftigare att kika på dämpare, vad har folket för förrslag där?
grövre fram vet jag inte men kan tänka mej att t6 an borde ha grövre och får du tag i en från typ ambulans eller limo
men du får mäta din egen och ta en vända på skroten med skjutmåttet
hollan skrev:grövre fram vet jag inte men kan tänka mej att t6 an borde ha grövre och får du tag i en från typ ambulans eller limo
men du får mäta din egen och ta en vända på skroten med skjutmåttet
Ok, så det finns inget elektroniskt verktyg till volvo för att se vad respektive modell har för prylar osv? Då är vi grymt bortskämda med BMW där vi har vår realoem där man bara knappar in sin modell eller chassienummer så får man fram det mesta http://www.realoem.com/bmw/select.do

Det blir mycket spring till skroten varje gång man vill veta nåt då :D

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.