Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cme
Är det någon som har erfarenhet av förbättrad väghållning på en XC70?
Jag vill inte sänka bilen men jag kör inte heller skogen så jag skulle kunna tänka mig att styva upp den något (andra däck/fälgar, stötdämpare etc). Har bytt till lite bättre bussningar vilket gjorde stor skillnad (de gamla var iofs helt slut).

cme
av Frigge
cme skrev:Är det någon som har erfarenhet av förbättrad väghållning på en XC70?
Jag vill inte sänka bilen men jag kör inte heller skogen så jag skulle kunna tänka mig att styva upp den något (andra däck/fälgar, stötdämpare etc). Har bytt till lite bättre bussningar vilket gjorde stor skillnad (de gamla var iofs helt slut).

cme
Inte tänkt på att du kanske köpt fel bil :wink:

Nu finns ju XC90 som sport så varför inte :wink:
Vet inte exakt vad dom gjort för att styva upp den lite men den är inte riktigt lika hög, har andra däck (Lägre profil) och troligtvis andra fjädrar/Stötdämpare
av cme
Hade nog inte köpt en XC om jag köpt den ny utan det beror på att jag köper tjänstebilar i andra hand från en tidigare arbetsgivare... Hade nog köpt en 2.5T AWD om jag fått välja.

Det ska nog gå att få till vettiga prestanda om jag tar bort "skogsmjukheten". Ställbara dämpare kan vara en lösning men det faktum att tyngdpunkten ligger högt får jag leva med. Sannolikt gör lägre profil på däcken en stor skillnad och är lätt att prova.

Med tanke på utgångsläget med min 2.4T så har den blivit en dröm (relativt sett) med ett avstämt kit från SACHS. Komforten är bra och den är tyst men den är ju betydligt hårdare så man får passa sig vid fartguppen...

Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivkn[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]