Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulleryd
Jo har ett problem på min v70 från 05 med 170 hk motorn. Ibland står det "bromsfel service erfodras" Antisladd urkopplat. Och den röda triangeln lyser. Ni till det märkliga. Detta fel står bara på bilen när det är lite kallare ute. Så när det är 2 grader eller kallare dyker felmeddelandet upp. Men åker jag i väg som en helg och vi åker vi tio och det är en 10 plus. Inget felmeddelandet på hela dagen. Vet inte vad det kan vara. Dom kikade på det på volvo då jag hade inne den på service. Då larma den för ventilerna men är tvekam på om det kan vara någon givare? Då det bara är då det är kallt ute

Tacksam för svar
av matsgusta
Jag har liknande problem och läste felkod oo74 magnetventiler i abs:n. Detta är tydligen ett fel på styrboxen till abs.
Har köpt en på skroten o bytt men det står nu antisladd service erfordras! (ny på volvo 11000kr)
Har nu inte kommit längre, hoppas på att det är lättåtgärdat med felkodsläsare då antisladd inte varit fel innan.
Användarvisningsbild
av wissel
Kanske en koll på ABSkransarna, räcker med en liiten spricka eller smuts i tandraden.
Användarvisningsbild
av wissel
Vojje skrev:spricka- ja, smuts-nej. Förutsatt att det inte är järnfilspån.

Tandraden :shock: Tandläkare, Wissel? :D
:-O) :P Vojje du är välkommen till min "stol" hehe.

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Hej, Jag tror min V50 från 2007 har exakt s[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]