Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
fast vid närmre eftertanke skulle funktionen inte bli så lyckad eftersom givaren är induktiv.
har dock alltid tyckt att de sett lite alu-aktiga ut som nya. Lite mindre som äldre, kanske :wink:
av Storfot
Nu är den i alla fall bytt och det gick förvånansvärt enkelt, inget som kärvade när jag tog isär det. Några kommentarer:
* Det kan vara bra att ta ett skjutmått och mäta hur spindeln sitter i förhållande till fjäderbenet. Det finns en rörelsemån på uppåt en mm, så vill man inte göra en hjulinställning så är det ju en fördel att sätta ihop det i samma läge.
* Originalring kostade 370 kr.
* Lim är nog bra att ha i beredskap. Jag passade på att fråga Volvo-killarna om det när jag köpte ringen och dom sa att det normalt sett räckar att pressa dit den såvida det inte varit så mycket rost att man behövt slipa ner. Men när jag satte på den så tyckte jag att den satt lite löst (såpass att den gick att vrida med handkraft). Då hade jag petat bort rosten och stålborstat ordentligt, men inte slipat något. Så jag hade snarare räknat med att den skulle vara besvärlig att få dit. Nu hade jag dit lite packningsklet istället i brist på lim, det lär väl visa sig så småningom om det var en dålig ide.
Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]

Synd att Mar-a-Lago inte hinner hamna under vatten[…]

rensade felkoden och provkörde bilen 80-100 k[…]

Trasig motorvärmare/slangvärmare

På motorvärmarmodellen du har stå[…]