Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Strandberg
Provade att söka lite här på forumet men hittar inget svar på min fråga...
Någon som vet hur man byter lampa i handskfacket på en XC90 -06? Min lampa har gått och instruktionsboken säger att jag ska lämna bilen på verkstad för det... pyttsan heller! Har skruvat ur skruvarna som sitter runt handskfacket men lyckas inte få lös något. Glaset verkar inte gå att snäppa lös och jag kan inte se några skruvar... Det här borde vara så enkelt, men, hur tusan gör man?? ??:-/
Och när jag ändå är igång, vad är det för sockel?
av Xynter
Enligt VIDA så är det en hel modul som ska bytas och jag hittar ingenting om hur man demonterar just själva lamphållaren heller...
Art.nr. på Handsfacklampa: 30755103 enligt VIDA2012D
Användarvisningsbild
av Strandberg
Xynter skrev:Enligt VIDA så är det en hel modul som ska bytas och jag hittar ingenting om hur man demonterar just själva lamphållaren heller...
Art.nr. på Handsfacklampa: 30755103 enligt VIDA2012D
OK, tackar. Så instruktionsboken hade rätt då... Irriterande att sådana här skitsaker inte går att göra själv... :-(O)
Användarvisningsbild
av Strandberg
Jago skrev:Hittade detta om det är till någon hjälp?! Nr 11 på bilden. http://www.volvopartswebstore.com/image ... 348931.jpg
Lite till hjälp kanske.. Jag tolkar bilden som att två skruvar, nr 6, håller fast hela handskfacket från torpedväggen sett. Då blir det svårt att dra ut hela handskfacket för att komma åt lampan... Jag sitter här och blir upprörd, ska det här verkligen vara så svårt????

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]