Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karka292
Tackar ödmjukast för dessa svar. Jag tror inte heller att det är relät som det är fel på utan någonting i någon av de processorer som sitter där. Ville mest bara höra om det var någon annan som stött på problemet och ev. löst det. Det skulle ju kunna vara fel i någon annan krets någon helt annan stans också.

Jag antar att detta relä styr en motor som låser/öppnar låset i förardörren. Den knappen går inte alltid upp eller ner.

Trodde ev att det skulle gå att skaffa en begagnad men det verkar ju inte helt lätt heller. Var för skulle man förresten behöva ny programvara i en begagnad sådan Den är väl kvar trots att bilen är borta? Det är väl inget de skriver ny programvara till en gång i vecka på volvo direkt, eller är jag ute och cyklar?
av CANBus
känner du att knappen mekaniskt inte går upp eller ned?

nej du behöver inte mjukvara så länge du hittar en DDM som har dina specar, dvs tex har du elinfällning på spegeln och markbelysning så måste denna bagagnade modul ha samma funktioner.
då funkar det utan problem, sidorutan kan man kalibrera i efterhand, om så skulle vara fallet.

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]