Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
CANBus skrev:hur menar du nu?, trycker man på respektive backspegelknapp så tänds den du trycker på ju!!.
då lyser den grönt.
Japp, men R och L lyser inte, vilket känns riktigt B när allt annat är belyst i hela panelen.

/Martin
Användarvisningsbild
av A80TD
MartinS skrev:
CANBus skrev:hur menar du nu?, trycker man på respektive backspegelknapp så tänds den du trycker på ju!!.
då lyser den grönt.
Japp, men R och L lyser inte, vilket känns riktigt B när allt annat är belyst i hela panelen.

/Martin
Jag har reagerat på det där också. Mest med tanke på att konstruktörerna har varit så duktiga med nattbelysningen i övrigt.
Om man vill vara riktigt petig :) , så hade jag också velat ha joysticken till backspeglarna upplyst, liksom strecken på rullarna till strålkastarnivå och instrumentdimmern.
Användarvisningsbild
av MartinS
A80TD skrev:
MartinS skrev:
då lyser den grönt.

/Martin
Jag har reagerat på det där också. Mest med tanke på att konstruktörerna har varit så duktiga med nattbelysningen i övrigt.
Om man vill vara riktigt petig :) , så hade jag också velat ha joysticken till backspeglarna upplyst, liksom strecken på rullarna till strålkastarnivå och instrumentdimmern.
Framförallt strecken på rullarna, för dom skall man ju inte bara hitta till (vilket man kan känna sig till i mörker), utan det är också enda sättet att se hur de står, genom att se hur strecken är.

/Martin

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Screenshot_2025-05-24[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]

B230F går fett

Bts är det ingen fel på har jag kollat […]