Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Flebbe
Väääääää! Felet är fortfarande kvar... tog en stund o sen slocknade det igen.. Skickar iväg skiten på reparation på måndag... Varför kan inget vara enkelt liksom.:evil:
Användarvisningsbild
av johnnype
greeeken skrev:Det är itne helt säkert att en DIM från 04 passer 03. 2004 är ju lite skumma , ett brytår. Så det är 50/50
Skicka DIMEN för reparation.
http://www.obdtuning.se/reparationer/volvo/s60-6662997
Jag inväntar faktiskt DIM från 04 för att verifiera detta, men jag är till 99,999% säker då dom pratar samma CAN (jo, det vet jag från loggar vilket innebär att instrumentet måste fungera till 100% oavsett 03 eller 04 modellår.)

Det är MY 03+04 vi pratar då och inte MY05 som släpptes sent 2004.
Användarvisningsbild
av Flebbe
Har precis lämnat in paketet på Posten. Är OBD Tuning snabba på laga o skicka tebax? Behöver liksom bilen på Torsdag :P
Står ju på hemsidan att dom skickar tebax oftast samma dag dom får in det, hoppas det, då borde jag få hem det på onsdag :)
Användarvisningsbild
av greeeken
johnnype skrev:
greeeken skrev:Det är itne helt säkert att en DIM från 04 passer 03. 2004 är ju lite skumma , ett brytår. Så det är 50/50
Skicka DIMEN för reparation.
http://www.obdtuning.se/reparationer/volvo/s60-6662997
Jag inväntar faktiskt DIM från 04 för att verifiera detta, men jag är till 99,999% säker då dom pratar samma CAN (jo, det vet jag från loggar vilket innebär att instrumentet måste fungera till 100% oavsett 03 eller 04 modellår.)

Det är MY 03+04 vi pratar då och inte MY05 som släpptes sent 2004.
Sorry kom på mitt fel.
Det är mellan 04-05 det kan strula
Användarvisningsbild
av BasRutten
Jag har en V70n 02a där färddatorn är helt knäpp.
Alla tecken är för det mesta helt borta, för att efter nån timmes bilkörning komma fram. Ibland är det helknasiga tecken som flimrar.

Är det byte av hela panelen som behövs, eller går det att byta bara själva färddatorn? Alla lampor och tecken är helt felfria förutom färddatorn.

Edit. Lämnade in hela kretskortet till DIM till en bekant som är en hejare med lödkolven. Han värmde/lödde om alla lödningar. Nu verkar det fungera igen. :D
Senast redigerad av 1 BasRutten, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Flebbe
Skickade in till obd tuning på måndagen o fick tillbaka på onsdagen. Nu fungerar allt som det ska igen. Hade mailat me min volvo tekniker men han hade varit på semester o kom tebax idag. Han hade tagit reda på ett exakt pris nu för detta:
- nytt kombiinstrument
- i och ur montering
- nedladdning av mjukvaran
Pris 9265 riksdaler.

Betalar hellre 2500 :)

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]