Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70robin
tjena!
göra en historia kort.

köpte mig en gammal v70 d5a av årsmodell 2005

Gammal taxi bilen har gått 56000mil. går dock som en dröm.

va lite trix och fix på den, men nu finns det några problem som jag undrar över.

har problem med bromsarna.

har bytt skivor bak
belägg fram + bak
handbromsbackar + handbromsvajer

kollat så alla oken går lätt och det gör dom , även luftat.

nu till mitt problem, tar ojämt och drar som fasen fram .
när ja bromsar lite lätt så drar den massor åt vänster men bromsar ja hårt så tar den rakt och likaså när ja pumpar typ 2 gånger så går den rakt vid lätt bromsning också..
när ja luftar höger fram så blir den jätte bra en kort stund sen är den tillbaka med samma problem igen..

nån som kan ha en anning om vad som kan vara tokigt., störande problem

problem numer 2.

elhissarna fram fungerar men om man trycker upp en gång så dom ska gå upp själva så gör dom det till halva rutan sen så åker dom ner igen så man måste hålla i knappen för att dom ska gå upp helt , igentligen inget stort problem men likadant där störrande.

om man ska göra en lite störra service som ja tänkt då ja inte vet vad förra ägaren gjort , vad rekomenderar ni att man gör då. ?`
kollat upp och kamremmen är mycket fin . bytte multirem igår.

tacksam för svar.
av v70robin
bussningarvar jag också inne på .

men jag besiktigade bilen med blankt papper här om dagen .
tycker dom borde sett om den va glapp i leder bussningar då?

klämmskydd?
kalibrera?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tror nog du har klämskydd på dina rutor om du klämmer fingrarna så skall hissen stanna. TROR detta. Man kan då med fönsterhissknapparna kalibrera detta skydd. Tändning igång tryck rutan ned håll inne knappen 5s upp med rutan håll inne knappen 5s när rutan är helt uppe. Så fick jag iaf göra på min 9-3a. Långskott kanske.

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]